Dyson DC08 Telescope Allergy Parquet grijs

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 15 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Dyson DC08 Telescope Allergy Parquet grijs op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Tijani 28-08-2013

Heb nu een jaar mijn dysson stofzuiger ,er komt nu een vieze geur uit . Heb de helpdesk gebeld.ze waren heel onvriendelijk en zeiden dat het niet onder de garantie valt. Terwijl ze juist reclame maken dat ze geurloos zijn. Het zijn oplichters

Fam. de Kraker 08-06-2009

Sinds 1 april 2006 zijn wij in het bezit van de Dyson DC 08 Telescope Allergy Parquet. In 1e instantie waren wij enthousiast over het apparaat. Inmiddels is dat over. Een paar weken terug begon de stofzuiger te brommen en te stinken en is niet meer te gebruiken. Via de helpdesk werd verteld dat er een nieuwe moter in moet. Afspraak gemaakt, maar monteur kwam niet opdagen. Weer gebeld en monteur komt over een paar dagen. Zitten nu 2 weken zonder stofzuiger en met een hond in huis is dat niet ideaal. We zijn zwaar teleurgesteld, zowel in het apparaat als in de service. Voor zoveel geld verwacht je toch jaren met de stofzuiger te kunnen doen.

Wendy40 30-11-2008

Ik ben een paar jaar in het bezit van een Dyson. Ik vind de zuigkracht heel goed. Ik vind wel dat hij gebruikersonvriendelijk is omdat de slang vast zit op een plek dat de vrije bewegen verstoord. Ook is de handvat niet prettig, zeer onnatuurlijk. De wielen zijn ook niet handig, ze zwenken namelijk niet. Verder is het een apparaat is die je goed schoon kan maken dus voor de hygiene super. Meneer Dyson had alleen de opbergmogelijkheden beter mogen bedenken. Ik denk dat hij zelf niet veel stofzuigt!!

Veltema 05-04-2008

De stofzuiger heeft prima zuigkracht maar dit gaat gepaard met veel te veel lawaai! Het zwenken van het apparaat gaat moeizaam omdat de slang vast zit aan de machine. Soms instabiel. De buis is al kapot. Wordt enkele klikken korter bij duwen over tapijt.

Mr HV 26-11-2007

Dyson Allergy parquet nu twee jaar in bezit en wordt intensief gebruikt. Geweldige stofzuiger en de prijs haal je na verloop van tij gemakkelijk terug omdat je geen dure stofzakken en apparte filters hoeft aan te schaffen. Hiervoor meerdere Miele's gehad, waaraan alles stuk ging en zuigkracht na half jaar ver was teruggezakt. Het enige nadeel dat ik kan bedenken is het feit dat je de hulpstukken niet in de stofzuiger kunt opbergen, maar aan de slang geklemt zitten. Zeer tevreden bezitter van deze Dyson.

E.M-T 06-09-2007

Zuigkracht is echt prima!!

Schone uitblaaslucht, echt geen vieze geurtjes.

Voor mij toch zeker een paar nadelen:

slang veelvuldig in de knoop :erg hinderlijk.

Ook de wielen zijn minpunt, hadden zwenkwielen moeten zijn!

Wat ik ook zeer vervelend vind, is dat wanneer je stang van slang haalt (wat ook niet zo makkelijk gaat als je last van je handen hebt) om bv in klein hoekje iets weg te halen, het handvat in de weg zit en je daardoor slang niet in de gewenste positie kunt krijgen.

Heb stofzuiger zo'n 7 maanden in bezit.

Iwan_nl 11-08-2007

Wat een topstofzuiger. Eindelijk een stofzuiger waar over nagedacht is. Ik had hiervoor een Miele (ook geen goedkope) en een aantal andere merken gehad, maar die hebben het nakijken in vergelijking met deze Dyson. Stofzuigen gaat weer soepel, geen zware wagen achter je aan, De stofzuiger draait met gemak alle kanten op. (geen last van een slang die dubbel zit of zo) Mijn katten zijn niet banger dan normaal voor de stofzuiger, dus het geluid zal niet meer zijn dan gebruikelijk voor stofzuigers. Ook het legen van de stofbak is erg gemakkelijk. En natuurlijk neemt de zuigkracht niet af naar mate de stofbak voller raakt. Geen filters vervangen, alleen maar even afspoelen met koud water! (volgens dyson minstens 1 keer per half jaar.) Ook het opbergen gaat erg gemakkelijk met de telescoopbuis. De contacthead (stofzuigermond) is erg goed en kan prima onder lage kastjes geschoven worden, Ook wordt er geen vuil vooruitgeschoven (op gladde vloeren) omdat dit nog voor de borstel/wielen wordt opgezogen. Mede hierdoor is raakt de borstel niet zo snel verstopt en zuigd hij niet vacuum op de grond.
De uitgeblazen lucht is volgens Dyson 150 keer schoner dan de lucht die opgezogen is. Dat is dan mooi meegenomen voor mensen die een allergie hebben voor stof en dierenharen enz. De hulpstukken kunnen zowel op de stofzuiger slang, als op de stofzuiger zelf meegenomen worden, wel handig dus. Voor mij geen andere stofzuiger meer dan een Dyson.

Bert Jippes 04-05-2007

Enkele dagen in bezit en de beste stofzuiger die ik tot dusver ooit gehad heb. De eerste uit de rij, die werkelijk goed filtert en volkomen geurloos is. Zuigkracht en reinigend vermogen? Perfekt! Wat hij doen moet, doet hij. Geen overbodige toeters en bellen op het apparaat, zoals lampjes, en een elektronische zuigkrachtregelaar. Dit probleem is handig opgelost met een echt heel goede valslucht aanzuiger in het steelhandvat.

-Ron- 18-03-2006

Nu 4 maanden in bezit. Prima stofzuiger. Qua zuigkracht absoluut beter dan mijn
vorige Miele (die ook al heel prima was). Opbergen is makkelijk door slimme
telescoop systeem. Bijgeleverde parket borstel gebruik ik in de praktijk niet
(zonde dus om daar extra voor te betalen), normale borstel is zeer geschikt
voor mijn houten vloer.

Peter Filet 03-01-2006

Goed doordacht ontwerp. Bijzonder compact op te bergen. Bijzonder goed te
hanteren. Zuigkracht uitstekend. Geluidsniveau behoorlijk, maar niet storend.

Al met al uiterst tevreden over deze aankoop.

Monique1969 19-10-2005

Ik heb de Dyson DC 08 parquet zelf in gebruik en ik moet zeggen dat als je een
Dyson een keer hebt, dat je nooit meer een zakstofzuiger wilt hebben! Maar ik
heb er een naddeltje aan en dat is, dat er een contact head systeem in de
zuigmond zit en dat mis je bij de parquetborstel, waardoor hij met de
parquetborstel dus minder confortabel zuigt op de gladde vloeren. Ik laat de
contacthead zuigmond aan de stofzuiger zitten, want doordat de Dyson niet
vacuum zuigt op de vloer, bekrast hij mijn laminaat vloer dus niet. De Dyson is
echt een aanrader, want je krijgt ook geen stank meer uit je stofzuiger en dus
een veel schonere lucht uitstoot.

Poppedein 25-09-2005

Zuigen doet de stofzuiger als de beste. Een nadeel, tenminste voor mij, de
zuigbuis is zo dik. En dat met mijn kleine handjes!

Mevrouw Bakker 24-09-2005

de Dyson heeft goede zuigkracht. Geen stofzuigerzakken nodig. Dit is voor mij
het enige positieve van deze stofzuiger. Stofzuigerslang te dik. Je kunt er
niet mee onder of achter een kast komen wat met een traditionele stang wel kan.
Moeite met slang uit de stang te halen. Zeker als je last van je gewrichten
hebt. Ik kan nog meerdere ongemakken opnoemen maar dan wordt het verhaal te
lang. Ik heb de Dyson naar de kelder verbannen en een nieuwe traditionele
stofzuiger gekocht. De Dyson was voor mij een miskoop à € 500,00

Eman 06-04-2005

Net een paar dagen in bezit... nieuwe uitvoering !
Ik heb de Telescope Allergy Parquet versie en ik moet zeggen dat ik onder de
indruk ben. De zuigkracht is hoger dan ik tot nu heb gezien en is erg
gemakkelijk in gebruik. Hij is licht en wandelt gemakkelijk achter je aan.
Alle opties gemakkelijk te veranderen. Je kunt kiezen of je de tools op de
slang zet of niet. Als je dat niet handig vindt laat je hem er gewoon af.
Gemakkelijk en compact opbergen....

Over duurzaamheid kan ik natuurlijk nog niets zeggen... maar ik zal na een paar
maanden gebruik even een update geven.... tot nu toe dus echt aan te bevelen
als een (s)to

AndreJager 30-11-2004

Zuigt perfect. Schoonste lucht uitstoot, heb zelf last van astma.
Aanrader voor iedereen.